Monday, June 27, 2011

ingat tak semestinya rindu.

kalau kita ingat sesorang tak kiralah lelaki ke perempuan ke, yang mana pernah meninggalkan kesan dalam hati kita, tak semestinya kita rindu. cuma kadangkala terkenang.
Sejak pregnant ni emosi kan tak bape tegak kan, aku selalu teringat kisah2 lama. kadang2 tu sebelum tido aku selalu doa aku dapat maafkan orang2 yang pernah menyakitkan aku. but i cant. aku tak tau bila la soft spot aku akan bertindak. 

suami selalu bagi nasihat, jangan diingat perkara lepas nanti kita yang sakit hati dan mungkin akan membengkak dan menjadi dendam. tapi bila tekenang tu rasa nak sesepak je muke sorang2. WatDefff.....

aku tak tau kenapa dah berabad lama aku tak pernah terfikir akan berhenti dari teringat yang buruk2 pasal dia.  Aku selalu cakap dengan diri aku sendiri, aku tak nak jumpe, terserempak, ternampak , terperasan or apa2 saja yang berkaitan dengan dia. selalu aku berdoa. selalu. dan aku tak nak luka yang pernah dihiris ni berdarah lagi. syukur. sehingga hari ni, Allah tak pernah ketemukan aku dengan dia. Dia tahu apa yang terbaik untuk aku.

bila cam nak teringat je aku cecepat istifar dan doa dalam hati buangkanlah semua kenangan bersama dia. semua. aku tak nak ingat sikit pon. 

tak baik kan benci orang??? aku tak nak baby aku akan jadikan sikap aku ni acuan dia. sebab...perlakuan, sikap, sifat kita semasa mengandung mempengaruhi baby kita nanti . itu ustazah aku cakap lah kan. jadi jangalah benci orang nanti anak2 kita pon suka nak benci orang. tapi..ini bukan benci. cuma tak suka. tak nak tengok!.

2 comments :

KisahNutty said...

betol2.. sama sangat2..selalu teringat kisah2 silam.. bila teringat rasa macam benci sangat.. niat mmg nak memaafkan tp bila engat apa yg kita penah kena dlu mmg rasa skt hati sangat2.. T-T

kalau leh xmo engat dah kisah2 dlu.. tp ni blom pregnant dh emosi lebih2 ni.. hehehe nti bila dh pregnant mcm mana la tahap emosi tu kan.. hehehehe

Miss Tasantek said...

haip! jangan ingat lagi. nk kawin kan ujung taun ni..hahaha...
lagi nak dekat majlis lagilah tension. lagi senang nak ingat benda2 lepas. kadang2 smpai tak leh tido malam :(

 
This Template Was Made & Design With Love By AisyaDoodles . All Right Reserved To Me.