Friday, July 15, 2011

Membaca jembatan ilmu.

IQRA
.Ertinya: Bacalah (wahai Muhamad ) dengan nama TuhanMu yang menciptakan ( sekalian makhluk ) . Ia menciptakan manusia dari sebuku darah beku; Bacalah dan TuhanMulah yang Maha Pemurah, yang mengajar manusia melalui pena dan tulisan,
( Surah Al-Alaq a.1-5).

semalam aku blogwalking dan aku terjumpa satu blog yang aku rasa menarik aku nak baca. aku suka baca pendapat orang dan aku suka tengok perbezaan pendapat orang2 ni.  aku suka nak baca. suka. jadi tiada alasan tepat kenapa aku suka lah kan. pada aku setiap pendapat orang itu ada pro and conts. kita tak boleh salahkan orang atas pendirian dan pendapat masing2.  Kita punya hak untuk bersuara. as we are in democracy country.

sape nak tau kena klik  link  tu baru tau apa yang aku baca. aku malas nak tulis kat sini sebab aku  tade mOod pagi ni. mOod ke laut sebab benda2 yang remeh je. tapi yelah preggy women ni mane leh tesentap hati sikit kan. nanti dia akan jadi mudah kecewa dan merajuk. so aku lah one of them. (kikiki..sentap konon. mulut cam puaka nasiblah kan kalau orang sentapkan kau balik tasa) 

aku rasa cukup sekadar ini ja entry aku untuk hari ni. 
pengajaran yang aku dapat dari blog yang aku baca ni ialah, 

"kita tak boleh compare hidup kita dengan orang lain, sebab setiap orang ada bahagian dan rezekinya masing2 yang Allah dah rencanakan. kenapa dikesalkan benda yang tak menjadi milik kita kelak kita akan sentiasa rasa diri kita tak pernah cukup. Masya Allah" 

aku sakit kepala lah. bye.

No comments :

 
This Template Was Made & Design With Love By AisyaDoodles . All Right Reserved To Me.