Thursday, August 4, 2011

hari ketiga. meredah ujan demi roti jala.

semalam petang....aku sampai kat bazar Presint 2 tu ujan lebat. aku gagahkan juga melangkah dengan suami masing2 berpayung... comel je aku dengan payung renda2 tah sape punya tah dalam bonet kete aku. hahaha...beriringan dalam ujang bersama suami, sambil berdoa, janganlah ujan lebat lagi.takut terbang payung aku.

sampai je bazar terus tuju ke kedai yang dimaksudkan tanpa menoleh ke kiri atau kanan. kau toleh kiri kanan pon orang sume bawa payung. tak jelas penglihatan. aku tuju kedai kuih, beli popia sambal 2 hengget. beli roti jala 4 hengget. murtabak 4 hengget and air teh bunga. fuh~ mables.. enak dan kenyang.

dalam ujan2 tu pon orang tak ada surutnyer. ramai juga. tapi takpelah. demi roti jala kan..
hari ketiga ni aku gagah sikit dari hari kedua.mungkin sebab aku dah mula biasa berpuasa. walaupun begitu budak dalam perut ni pon tak kuranglah aktifnyer....tapi takpelah nak...suka hatilah nak buat apa asalkan sihat 

cuma..malam tadi aku tak pat tido lena sebab aku asyik tersedar. aku tak tahu lah ape die buat dalam ni, aku asyik tejaga je. aku rasa perut aku tak selesa, kejap kang aku begalih kiri, kanan, kiri lagi,kanan lagi..sampai suami pon jadi tak selesa sebab aku asyik tesondol2 suami je, dalam gelap..mane aku nampak. siyes aku tak selesa...
 
aku mimpi abah aku. yang ni memang part tak boleh blah. aku kalau mimpi bapak aku that mean aku memang kena balik jumpa dia. tu petanda dia rindu kat aku tuh. hahaha..nampak gayanya minggu ni aku balik kg lah gayanye..balik dan berbuka2 di rumah :) weE..boleh gi bazar Parit Yaani :) 

pagi tadi aku bangun lambat ok. bangun dah dekat pukul 5. ish. sahur megi aku laki bini. mujur suami tak merungut...syukur suami sangat memahami. sementara aku masak megi die ironkan baju aku. alhamdulillah..:)
hari ni aku balik tumpang akak ofis aku sebab suami ada kursus kat POJ. tak sabar nak balik jumpa suami. suami asyik mesej tanya aku ok tak sepanjang die tade, alhamdulillah..masih diberi kekuatan. 

nota ujan : mujur semalam aku tak kejongor kat tepi jalan. jalan tu licinlah. kalau tak...betabur roti jala aku. ish. jatuhlah kewibawaan aku sebagai Puan Tasantek yang hensem.

1 comment :

Puan Fady said...

hehehehe... aku suka nota ujan ko tu...

 
This Template Was Made & Design With Love By AisyaDoodles . All Right Reserved To Me.