Thursday, October 11, 2012

Inilah cabaran kerjaya aku.

Assalamualaikum...selamat pagi kawan 2 :) 

pagi2 lagi dah aplod story kan. erm. hari ni kena marah dengan bos (T_T)

menangis aku pagi2 ni. breakfast pon belum. aku dah kena marah. 

inilah cabarannya bila bekerjaya sebagai Setiausaha. kena marah bos tu perkara biasa. kena bambu bos tu perkara biasa..
aku menangis sebab aku terlalu marah. 
arahan yang aku dapat tak jelas atau aku yang susah menaakul maklumat. antara dua sebab ni je yang aku cuba memuhasabah diri aku...

Syukur. aku masih boleh mengawal emosi. cuma sekadar menangis. 

aku rasa aku bukan PA yang bagus mungkin, sebab die cakap "kau ni jawab soalan aku dengan soalan"

aku tak pandai nak buat ayat berbunga2 nak tunjukkan aku marah. kalau aku marah, ayat yang aku tulis juga adalah berunsur kemarahan berapi yang kadang kala diselangi sedikit cacian. 

bayangkan kawan2...

aku masuk ke jabatan ni bulan 6, dan sekarang bulan 10. baru 4 bulan lebih kurang.... korang boleh expect tak pengetahuan aku setakat mana tentang hal2 berkaitan keje aku ni?? 

aku geleng kepala je bila kena marah.. bila orang expect aku terlalu tinggi dan bila mana jangkaan dia tidak seperti yang diharapkan , maka aku dilabel tak mahu belajar. tak tahu semua benda. 

aku percaya...ramai lagi kawan2 aku yaang mungkin lebih teruk keadaannya dari aku. for exampel my dear Seha.. 4 tahun menjaga bos yang memang cukup2  menyakitkan hati. tapi dia bertahan dan kesakitan itu menjadikan dia power dalam bab2 pentadbiran.

aku, percaya akan ketentuan Allah ini mesti ada hikmahnya.

3 comments :

Mrs mAmikO AbUrakOji said...

sabarlah tasya..memang cmtu lah PA..aku pun cmtu dulu, hari 1st keje dah rasa nak benti keje..huhu..last2 keje cukup 3 taon je aku terus mintak tukar..tp bile time nak tukar tu nangis gak sbb bos aku tu dh ajar mcm2...kdg2 rase rindu pn ade..
isk..isk..touching sudah..

miss tee said...

Kaklong, citernye samer je dgn citer aku..huu..Aku kena jge bos baru bulan 6 jugak..baru jage 4bulan, mcm2 aku dah tadah.Nak marah ofcer len, aku yang tadah dlu word "kple hotak", "bodoh nk mampus". Macam dh tasbih die hari2 words2. Tapi 2larh yg buatkan aku rase mcm picisan kerjaya as a secretary. Nak2 lagi biler aku lmbat buka kan dokumen utk die sign or aku tak tunggu time die minit surat, ekspresi muka die lg mcm nak telan aku.Tapi,aku buat2 xtau je..haa

miss tee said...

Cabaran kaklong cabaran. Mane d bos yang nak mgaku salah..words, bos is always right tue dah mcm sebati je kat mne2 opice..
Kes sme je dgn kes aku kaklong. Start masuk jge bos baru bulan 6 n skrg baru 4bulan aku jge die tp mcm2 words aku dah dpt. Actually nak mrh opcer len, tapi aku yg tadah dlu words "kepala hotak" "bodoh". Dah macam tasbih pulak hari2 kalau dgr ayat mcm2 hari2.Anggap larh 2semua picisan dlm kerjaya kiter.
Nak2 lagi biler aku lambat bukak dokumen utk beliau sign or aku lambat tgu die minit surat, ekspresi die mcm nak makan aku je.huu

 
This Template Was Made & Design With Love By AisyaDoodles . All Right Reserved To Me.