Tuesday, December 7, 2010

menyampah sampah !!!

morning u ollss...
hohoo..tajuk entry kali ni agak hot sikit sebab..
pagi2 buta ni (jam 1.08pagi) aku mengemas barang untuk berpindah ..
hahahaha...sian kan aku???
kemas soraang2 je u... *muke kesian*
by d way, aku memang tengah berada dalam mood menyampah bila terkenangkan apa yang orang buat pada aku...
ala..kehidupan kan..lau selalu gembira je tak mencabar la kan..
sometime tu mesti ada suka duka and gila2..
huh..... *keluhan berat*
entah lah...aku tak tau cane nk cerita
sebelum tu, pada yang membaca entry di blog / FB aku, aku nak ingatkan sekali lagi,
"LAMAN SEMBANG SOSIAL YANG DI BAWAH NAMA FREAKLADY SHAZ / HEY MISS TASANTEK YANG HENSEM IALAH LAMAN PERIBADI AKU, SUKA HATI AKU LAH NAK TULIS APE, PADA YANG TERASA, PADAN MUKA, PADA YANG SIPI2 TERASA TU BOLEH TANYA AKU UNTUK KEPASTIAN..TU PON KALAU BERANI LAH :) "
aku tak nak dipandang hidup sentiasa ceria tiada masalah sebab
aku ni manusia biasa yang ada hati dan perasaan dan ada maruah serta pegangan..
aku tak suka diri aku diinjak2 orang
aku tak suka orang amik kesempatan atas sifat lemah lembut aku *blup! lemah lembut???*
kadang2 aku rasa menyampah dgn perangai sesetengah orang yang SELFISH..
aku tak suka sangat2!!!
selfish dengan penjual ikan sebenar di pasar2 borong kat KL ni atau di kediaman korang sume tak sama tau..
selfish ini ialah sifat semula jadi setiap manusia yang memang ada tumbuh ijau mekar dalam diri setiap insan..
BEZAnya, ada orang tu dia boleh kawal sifat selfish ni and ada orang tu hidup dgn bangganya berpegang teguh dengan sifat yang seperti bangsat ni..
ok, entry dah mula panas ..
well, apa2 pon aku cuma nak ingatkan semua follower aku and kawan2 aku, janganlah kalian tertipu dengan sifat manusia seperti ini, kerana orang yang selfish ini selalunya pandai bermain wayang, hah..lagi terror dari pakcik yang main wayang kulit tu...
biasanya mereka2 ini akan menjadi musuh korang dalam diam, mereka akan merasa iri hati dan hasad dengki dengan u olls tanpa u olls sedari..
dalam satu2 keadaan, korang mesti perlukan kawan kan, tak kisah lah suka ke duka ke ,ceria ke ,tak berape nak ceria ke, korang mesti perlukan somebody kan...
(kecuali beruk yang berkelakuan sumbang lar , idup sorang2 pon takpe...)
menurut pengalaman aku lar kan, berdepan dengan selfish person ni, mereka2 ini selalunya akan berlagak seperti mahu menolong, atau mau memberi idea, atau menawarkan diri ketika kita dalam kesusahan, tetapi bila mereka merasakan kedudukan mereka, atau diri mereka tergugat dengan satu2 situasi melibatkan korang dan dia, dia akan pergi tinggalkan korang tanpa korang sedari, samada pergi dalam keadaan berlari jogging atau berlari macam kena kejar hanjeng..
korang mencapai tak maksud aku ni??
maksud aku, kalau orang selfish ni selalunya sukar lar kita nak minta tolong dalam kita susah, kalau dia tawarkan diri pon sekadar ajak2 ayam je..
tak  begitu nak heklas..owh....
ini sifat selfish...
lagi satu sifat ni, aku tak suka sangat2 ialah, JELESI (jealousy)
hohoho..ini sifat kalau ada dalam diri korang, ade baik korang mengucap panjang dan istifar..
jgnlah jadikan sifat ini salah satu sifat buruk korang..
memang lar semua orang tak sempurna kan, tapi kita boleh mengubahnya  :)
aku turut mengingatkan diri aku agar tidak menghampiri sifat lahanat ini..
cemburu tu pon sifat yang semula jadi ada dalam diri manusia, tapi bergantung pada individu itu sendiri, nak jadikan ia sifat yang menguasai diri atau tidak.
kita akan rasa cemburu dengan kejayaan orang lain itu perkara normal, tapi ambil ia dari sudut +ve untuk
meningkatkan prestasi diri,
simptom2 cemburu ni selalunya, tanpa korang sedari lah kan..

bila korang bli barang, tibe2 ade org komen
"ok lar.cantik lar juga.."  hah, ini simptom2 awal..
bila korang masak, then org tu komen
" sedap lar juga, tapi tak leh lawan mak aku / nenek/ datuk aku.."
bila korang punya pointer tinggi , org tu komen
"bidang ko lain, bidang aku lain, aku punye tempat tak macam ko..." hah! ini simptom2 cemburu dah tahap kedua lar ...sebab tak leh nk tengok kejayaan orang lain :)
bila korang sedikit bergaya dan ramai orang puji korang, dia komen
" erm..aku bukan tak nak pakai mcam ni, ko lain lar..aku anak tokeh sawi jepun, mana boleh pakai macam ni..nnti ape pulak org kata..."

hahahahaha..yg simptom last ni, simptom yang aku dah masak sangat lar aih...
selalunya orang yg komen diri kita dengan muke yang tak bape nak heklas tu , itu lah orang yang cemburu dgn kita..
u ollss.. 
aku rasa cukuplah kali ni aku cerita pasal perangai sampah yang pernah aku alami, nnti aku ceritakan lagi simptom2 ajaib dan agak karut tapi korang tak sedarinya / korang saje tak nak amik port  ye..
sekian dulu u olls...
thanks ya sebab abiskan masa baca entry2 bodo i ni....
niat i baik u ollss...
i nak u ollss tau , ramai kawan kita tak semua mampu jadi teman...
k lar dah malam ni
mahu sambung kemas2 barang..
da~

miss tasantek menyampah dengan ....
menaipnya di Permai Prima

5 comments :

sue. said...

tasa.....saba na,,,,,,,ea......xmau marah2 n sedih tau.....

Miss Tasantek said...

sue :(
trying to be strong is one of the most dificult thing i've ever do..
thanks yunk...

tat!n said...

hoho,mnyampah ea sayang..
sabo ea..hidup x ceria kalo takde prasaan o prangai cmtu..hahaks

Cik Puan Bunga said...

whyyyy???what happened??? :(

Miss Tasantek said...

tatin : betul..setuju..and sebab perangai mensampah dia lah aku belajar untuk appreciate every little things i have...

kak bunga : arh...ini anon yang sangat menjengkelkan :(

 
This Template Was Made & Design With Love By AisyaDoodles . All Right Reserved To Me.