Wednesday, December 1, 2010

miss u ollsss....

slamat ya kawan2, kalian kangen nggak sama aku??
ouh...dis month aku akak capek dong, kasus cerei udah banyak..
*bertukar*
hah, kawan2, sori eh aku tercakap indon lak, biaselah bila dah terlalu banyak keje, kepale jem, tibe2 tercakap indon..ni baru tertekan keje banyak,
belum aku stayback office cam kak zila (akak ofis aku) 
lau aku hari2 macam dia, mau cakap cina aku dengan korang...cin cong cin cong tak pasal..

aku ada benda nk share dengan korang, kat tmpt korang keje, tak kisah lar yang keje kat kementerian/jabatan/kedai beger sekalipun, ada tak simptom2 macam aku ni, 
-every year, bila hujung tahun je, mesti ofis aku macam dilanda ada pesta air bznyer...
kesana2 kesini semua org bz ..
*ketek*ketek*ketek*(byi keyboard) 
di merata2 tempat
smpai termimpi2 aku dibuatnye..
aku tak tau lar kenapa lar every year macam ni..
tau tak bahawa situasi ini membuat aku boleh kehilangan berat badan?? 
tahu tak situasi ni boleh membuat kepala aku pening??
aku sendiri dah 2 tahun menghadap benda yang sama, 
ujung tahun je macam ni..  :( letih la...
dengan kes yang besepah2..ape lar diorang ni...macam esok lusa tak leh cerai, nk cerai, nak gak cepat2, nak kawin pon same..esok nk kawin hari ni baru nk dtg mahkamah...
nk mohon itulah inilah..aish..macam2!

stop lar citer sal keje..
k lar dis month memang aku bz sikit..
sbb banyak undangan nak dipenuhi disamping aku sendiri bersiap2 untuk menerima kunjungan dari bakal mak dan ayah mertua untuk menyerahkan wang belanja :) 
hehehe..dah nk kahwin..yeeeehhhhaaaaaa.....
dush!~ (kene ketuk kepala)

hakikatnya pada zmn sekarang hukum syarak seolah2 tidak diambil berat oleh segelintir umat Islam, 
malahan syarak tidak diletak sebagai tiang utama dan tonggak peribadi seorang muslim.
bukanlah aku becakap cam tin kosong, aku pon ada salahnya juga, tapi sekurang2nya bila aku bercakap, aku mengingatkan diri aku sendiri tentang hukum hakam Allah ini.
hukum Allah dalam Alquran tidak boleh diubah, yang haram akan tetap haram ...
(kecuali hukum2 yang dibenarkan mengikut situasi..)
tapi yang nyata, hukum tuhan ialah hak tuhan, kita sebagai manusia hanya menjalankan tanggungjawab....selebihnya hanya Allah layak menilai kita..
syukur ke hadrat tuhan, walaupun aku seorang yang berlatarbelakangkan keluarga susah, dan tak berpelajaran, 
tapi mak bapak aku berjaya mendidik aku menjadi seperti mana aku sekarang..
syukur alhamdulillah..
kalian pula bagai mana??
sudahkah kalian terfikir, bagaimana kalau kalian liat menunaikan solat, tidak berpuasa, berjudi, berzina, dan macam2 lagi, akan terjadi perkara yang sama kepada anak2 kalian??? 
takut tak kalian??
kalau takut..marilah kita sama2 merubah kekurangan yang ada pada diri 
untuk menjadi lebih baik..
jgn persoalkan teguran orang kepada kita, tapi persoalkan lah kenapa orang lebih mengenali diri kita dari kita sendiri..
sekian, salam syg buat semua silent reader :)
muah!! lop u alls :)

muke bosan time tazkirah pagi ...muke dah bosan ade hati nk tazkirah orang lak :P

tasa yang sedang berceramah :)
1.12.2010
MRS5

No comments :

 
This Template Was Made & Design With Love By AisyaDoodles . All Right Reserved To Me.