Thursday, February 17, 2011

"....xkn xleh nk bgtau kiteorg..kiteorg ade kot same ngn ko pg tu...kiteorg xsangka lak ko leh bermuka2 cmtu... ble ko wat cmtu..aku dh rase mcm ko wat baek ngn kiteorg ni pun sb ko dh nk khwin n sb tu ko xleh nk wat mcm **** wt ,nk xnk ko kena dtg kn sdgkn ko dh jnji ngn dieorg nk celebrate mlm tu kn kt guma ko..sb ko takut kawan2 x dtg wedding ko kn sb tu ko dtg gak...salah x klu aku pikir cmtu??..klu salah sori ar..tp mmg itu yg kiteorg sume pikirkan.."

berulang kali aku baca mesej ni.. aku fahamkan sebiji demi sebiji ayat dan perkataan di dalam ni..
lantas hati kecil ku bermonolog..

ini yang aku dapat bila aku cuba menjaga hati semua orang..
ini yang aku dapat bila aku cuba untuk menyelematkan hubungan yang sudah sedia ada renggang antara satu sama lain..
ini yang aku dapat bila aku cuba menjadi org yang tidak mahu menyebelahi mana2 pihak, 

aku tidak bermuka2, aku tak nak menjadi lalang, aku memang hipokrit..
kenapa  aku sentiasa berharap orang akan faham situasi aku..
aku tau org tak kan faham dan tak kan mahu tahu apa yg aku rasa sekarang..
biarlah..biarlah aku yg tahu..
aku yg pendam..
untuk apa aku bersuara di dalam keadaan ini??
perkara telah berlaku..
orang telah selesai "menghakimi" aku 
orang dah tak nak dengar penjelasan aku....

ya...
betul lah tu..
betul lah aku ini memang bermuka2...
sebab itu aku selalu ada di mana2 saja event2 yang dijalankan..
tak kira sapa pon yg ada ketika itu aku sentiasa ada.
ya betul aku hipokrit
siapa yang berani mengaku dia tak hipokrit??
mari perjelaskan sikap apakah yang sebenarnya hipokrit ni??
yang macam mana dikatakan hipokrit ni??
jelaskan...
biar aku terang...biar aku bersuluh tentang hal ini..
mari..aku sedia mendengar..

perlukah aku kembali membuka semua lembaran cerita lama untuk membuktikan aku insan teraniaya??
tak ...tak perlu...
itu hanya mennyerlahkan lagi kelemahan aku..
aku bukan begitu.
biarlah.
biar ia bersemadi dalam hati aku.
andai bermuka2, hipokrit itu layak untuk aku, aku sedia menerimanya..
itu kan hak kalian , kamu2 semua untuk menilai aku.
kerana aku tidak punya cermin besar yang mampu melihat setiap inci kelemahan dan kelebihaan diri aku..melainkan...
kalianlah cermin yang menilai aku...
thanks kawan2..
teguran kalian akan aku sematkan dalam hati aku..
akan aku jadikan ia sebagai pengalaman yang mematangkan diri aku...
sangat menghargainya..
aku tak marah, jauh sekali berdendam...
cuma aku rasa terharu...
mahu saja aku peluk setiap seorang dari kamu....
agar kalian tahu..betapa sekarang ini aku sangat menyayangi kalian ...
maafkan aku semua..
maafkan aku...

"tak kan ada yang pisahkan kita, sekalipun kau telah tiada, akan ku pastikan, ku kan memeluk mencium mu disyurga..."
ku menyeka air mata yang berlinang..

" kenapa ni syg??" cepat2 aku larikan pandangan dari azmee.
"syg, ini kan dugaan syg, ini bahagian syg, jangan takut..abg ada.....kita bukan pari2 bisa memuaskan hati semua pihak dengan setiap kuasa ajaib yang dia ada, kita manusia biasa..jangan nangis lagi..."
azmee memandang tepat ke arah anak mata aku yang bersisa tangis lagi.
aku dakap erat tubuhnya agar dia tahu bahawa aku sangat menyanyangi dia...
kerana dia sentiasa memberi kekuatan padaku...

5 comments :

NUR FASEHA BINTI IBRAHIM said...

kenapa pulak budak tasa nih?..dah2 ko wat bodo je..lantak la pe orang nak kata..tasa..

miss u tasa...

Miss Tasantek said...

seha!!!!
jom gossip sal makcik..
tulis je kt komen ni pon takpe..
biar sonok aku baca :)

PuPeL said...

WAKTU AKU BERHARAP RAMAI KAWAN AKAN HADIR WAKTU AKU TUNANG HARI TU, KAU, SIDAH DAN YAN DATANG AKU HAPPY SANGAT. takpela tada yang laen.. atlist ada sedikit wakil semua..tapi bila lihat apa yang berlaku skung..aku sedih..

Miss Tasantek said...

masz : masz..aku hargai jemputan kau..
aku hargai jemputan2 yang kawan2 aku bagi, kalu aku berkesempatan, aku pegi..
kalau aku tak ada aral melintang aku pegi..
pada aku, jemputan itu wajib dipenuhi ,
setakat tengah kering, tade minyak nak isi, tu bukan prinsip aku..
aral melintang pada aku ialah,
hal kematian, and hal family.yg lain tu aku tak kan jadikan alasan semata2..itu aku masz...

Miss Tasantek said...

seha : aku dah baca komen kau, tapi aku tak nak publish...tak baik kan aib org kite bukak, cuma aku tekekeh2 ketawa...
hahaha.....

 
This Template Was Made & Design With Love By AisyaDoodles . All Right Reserved To Me.