Friday, February 18, 2011

hina ke aku ni???

hina sangat ke aku ni??
sampai kau sanggup palingkan muka kau dari pandang muka aku??
sanggup patah balik dari bertembung dengan aku??
sanggup pusing jalan jauh2 dari bersapa dengan aku???
kenapa??
kenapa??
jelaskan..
aku tak suka macam ni, aku tak suka diperlakukan begini.
aku tak suka di hina dengan cara ini.
ini satu penghinaan pada aku tau tak.
kalau tak suka cakap, ye kau tak suka, 
aku boleh terima dan aku akan jauhkan diri aku dari kau.
insya allah aku sendiri yang akan mengelak dari bertembung dengan kau.
itu kalau aku yang salah...

tapi..
APA sebab kau buat aku macam ni?? APA???? 
kalau ada yang buat kau menyampah nak pandang muka aku, tegur aku, sapa aku, senyum dgn aku, berpunca dari aku, aku minta maaf..
ikhlas aku nak minta maaf andai aku buat kau sakit hati.

kau rasa ini ke jalan yang ada??
ini saje ke jalan yang ada untuk menyatakan rasa tak puas hati kau terhadap aku??
kau tak rasa ada jalan lain yang lebih baik untuk menyelesaikan masalah ni ke??
kalau itu pendirian kau aku tak menghalang..
itu kan semua hak kau.
aku tak de hak untuk halang kau dari membenci aku, dan palingkan muka dari aku..
itu hak kau sepenuhnya.

cuma,
aku tak sangka..
aku tak sekali2 sangka,
ini yang aku terima..

jangan takut...
aku tak kan jadi macam lalang yang beralun ditiup angin, 
aku akan jadi tiang kayu yang teguh berdiri di cacak di bumi, andai aku rebah bukan kerana aku tiada pendirian, tapi sudah tiba masa aku kembali kepada yg maha Esa..

4 comments :

NUR FASEHA BINTI IBRAHIM said...

oi tasa...mintak tukar je la..geram pulak aku tengok...ni mesti budak opis ko buli ko kan?

Yan said...

macam marah je..sabar yang..istighfar bebanyak yek..

Miss Tasantek said...

seha : ini bukan setakat budak ofis lagi dah..
aku tak sangke lah..
aku ni masih lagi bertapis kat alam maya ni..nk kutuk ke ape ke akutak lar straight..tak baik kan..tapi..nampaknye...

Miss Tasantek said...

yan : memang marah ni yan...tapi..masih boleh bersabar..jangan sampai...die yang malu sendiri....

 
This Template Was Made & Design With Love By AisyaDoodles . All Right Reserved To Me.