Friday, February 25, 2011

Jumaat ni..tak baik buruk sangka :)

Hari ni dah Jumaat dah..
uhuhu..cepat masa berlalu
kak azie and along apish dah semakin berdebar2..
aku pon follow mereka gak  berdebar2
yelah di saat nak majlis ni kan, emosi agak terganggu sikit, sebab masing2 tertekan dan berdebar2 kan. aku pon tak terkecuali nak rasa berdebar2..sape tak berdebar beb..kalau fikir kan majlis ni mau tak tido aku sepanjang malam.
bukan nak cerita pasal majlis ke ape, semua orang pon tau kan hari Jumaat ni kita kena penuhkan dengan amal2, dan banyak rahmatnya pada hari Jumaat yang indah ni.
tapi..
pagi2 lagi aku datang ofis, tup2 mata tertancap lagi pada satu komen yg agak membuat aku tersenyum sumbing. 
bukan nak menyindir, tapi aku rasa macam..hahahahaha...gelak lah aih..
macam nilah..orang kan, kalau memang ada masalah dengan kita, dia akan cari tau pasal kita kan..stalk page kite, stalk FB kita, stalk lar mana2 laman sembang sosial yang kita ada, tujuan dia satu je, NAK TAU pasal kita.
aku tak kisah kau nak stalk ke ape ke kat page aku , sikit aku tak heran, tengoklah..kalau tak tengok kang tak tau pulak aktiviti terbaru aku , nanti kau tak de bahan nak gosip bila lepak minum kat Old Town or Secret Recipe.  Lagipun page aku memang untuk di view..bukan untuk di jadikan tempat untuk bergaduh2, nak bergaduh kat luar la kan..kat padang bola ke, kat parking ofis ke, kat ruang tamu rumah ke....hahahaha...
tapi..kau jangan ingat aku ni macam kau juga, suke nak stalk2 page kau, t
engok..baca ...status kau...then gi buat group chat then kutuk kau..
kau jangan ingat aku macam tu..sebab aku langsung tade minat, tade hati nak bukak page kau, tengok apa kau buat, tengok apa kau aplod..takde..ok. TAKDE HATI.
aku lagi suke tengok kawan2 aku yang happy2 uplod pic diorang, tak kisahlah diorang gi mana2..tak ajak aku pon takpe..aku tak kecik ati, sebab setiap org tu kan ada privacy masing2..mungkin mereka tak nak ajak bukan sebab tak suka, mungkin sebab mereka rasa selesa di kalangan  mereka je..
aku tak terkesan pon dengan benda2 remeh macam ni.
cumanya..aku nak pesan..kalau kau yg datang kat wall aku, then nk kutuk2 aku, kau hanya akan menyerlahkan lagi sape diri kau yang sebenar2nya..ok. sebenar2nya kau pon tak lah baik sangat ..
jadi jangan mudah menghakimi orang macam kau tu malaikat ok. tak ada salah langsung.
bila kita ni berdepan dengan problem, kita kena tau cane nak selesaikan , bukan nak perbesarkan isu tu sampai bertahun lamanya .
matanglah sikit dalam menyelesaikan masalah..
aku pon tak baik sangat, sebab tu aku tak nak gi stalk page orang then buat group kutuk2 aku..tak perlu..sebab tak datang apa pon.tak menguntungkan malahan aku dapat lak saham percuma Tuhan bagi.
aku bukan budak sekolah agama nak cerita panjang2 bab2 Hablum minannas ni..
masing2 dah besar kan...kate dah pandai cakap english...ha..maju kan...
ape kata kau cuba lah tengok balik dalam diri kau, baik sangat ke kau ni sampai nak label aku ni macam2??
baik ke??? 
tapi kan....mak aku kata, orang yang salah dan menutup kesalahan dia dengan kesalahan orang lain, itu adalah orang yang LOOSER..
(eh..ingat mak aku tak pandai cakap english ke??)
sebab die takut..takut orang bongkar kesalahan die, sebab tu die bertubi2 post kat wall , kat komen dalam FB..kat status dalam YM..tentang salah orang lain..
what a kind of looser lah kau ni.
sorilah..kalau kau terbaca entri aku ni, kau rasa kau nak carut kat mana2  itu aku tak kisah.
ok TAK KISAH.
sebab orang lain tak buta, ada pendidikan dan terpelajar, mereka boleh menilai siapa yang lebih baik dan siapa yang lebih suka duduk dalam tempurung pemikiran macam kau. Membuka aib orang memang favourite kau kan, semua benda yang kecik2 pon ko boleh detailkan , (punyalah kau tak puas hati kan)..hahah..
tapi kau sedar tak, itu hanya menyebabkan orang berfikiran, kau ni kebudak2kan..
sebab..budak2 je suke gaduh2 pasal benda kecik.
aku letih nak taip panjang2, aku bukan perempuan yang suka berkomen2 panjang2, mesej berjela2, tak cukup kat FB, buat lagi inbox, tak cukup inbox buat lagi YM....
aku tak suka macam tu..
jadi setakat harini aku masih boleh bersabar dan InsyaAllah aku akan cuba bersabar..
dari memikirkan benda2 ni baiklah aku fikir macam mana nak jadi muslimah cemerlang, sebab idup kat dunia ni tak lama, semua ni pinjaman semata2 kalau bukan dari sekarang aku bersedia, esok lusa takut tak sempat je.

eh..eh..banyak nyer aku merapu.
ouh..baiklah hari sudah tengahari..aku nak makan dlu, nanti kalau rasa tak puas hati boleh balas kat FB ke, kat blog ni pon boleh..aku sentiasa terbuka nak baca kritikan2 kau. 
mesti hati kau berdebar kan skang?? rasa nak marah je kan??? sabar..cepat2 lah istighfar..nescaya akan padamlah api kemarahan dalam diri kau tu.
sekian, salam sayang..
da~

No comments :

 
This Template Was Made & Design With Love By AisyaDoodles . All Right Reserved To Me.