Monday, February 21, 2011

tak suke ok.tak suke lah.

hye peeps..
no. i tak suke ok.
ok bace lah tajuk entry tu dah boleh agak kan aku nak tulis aku tak suke tentang sesuatu..
cenggini cenggini aku tak suke bila dalam keadaan ini, 

 lapar

panas

 sakit perut

3 keadaan ini boleh buat aku jadi raksasa ijau berkulit mengelupas dan bermuka sangat mengerikan. jangan keji aku ok. ini lah aku.
aku tak tahan lapar, bila lapar je moOd aku memang ke longkang.
sebab tu kat umah aku banyak giler stok makanan, tak kire lah kecik besar, mahal  ke  tak, aku memang akan sesiap standby bli and susun cecantik dalam almari dapur.
hahaha..di samping itu, aku selalu terfikir nak bli lelebih, mane tau ada orang datang nanti kan.. (ceh, bajet ade org nk dtg umah kan....yg dah datang blok seblah singgah pon tak nak :P dah2..nnti gaduh lagi)

keadaan kedua, panas..
aku bukanlah cantik sangat pon sampai tak suke dengan cuaca panas terik eh. aku ni cume allergy..
bila panas je aku punye badan akan ruam2..
ouh..annoying nyer munyik. macam budak kecik.
aku memang dri kecik lagi berkeadaan seperti ini, bila panas je leher aku, pelipat tangan aku (yg tempat selalu amik darah kat lengan tu) akan muncul ruam2 merah.. ruam2 ini akan muncul tanpa belas ikhsan kat aku.
kalau die dah muncul tu cume aku je yg tau betapa merenyamnyer jejari runcing aku nak garu..ouh shit..
sebab tu lah aku tak gi karnival2 yang ada kat sekitar rumah aku.
bukan belagak lah wey..aku cume tak nak nnti aku bertukar jadi raksasa je .
korang jahat mulut kan kata aku ni suke menyendiri, bukanlah. aku memang tak suka keluar panas2 terik.

keadaan ketiga sakit perut.
adoi..sumpah aku memang tak tahan sakit perut sebab senggugut..
sakit perut nk terberak tu boleh aku maafkan lagi
kalau dah senggugut tu aku rela tegolek2 kat umah dari gi keje..
tapi kalau kene kat tempat keje, aku berpasrah je lah kan. tak kan nak balik umah tido lak. nnti kang org kata aku suh org lain punch lak untuk aku.
tak bek weh. jujur lah sikit :P

sebab tu aku suke gi tempat yg sejuk2, such as air terjun....kedai kek....kedai bunga...
aish..senang kata shopping mall lah kan.
ha..kan sejuk je tempat tu...
tak gitu??
sambil jenjalan tu boleh tengok2...pegang2...belek2....
kalau tengok poket tu ada sesen dua lagi nak di bazirkan, boleh lah beli.
kalau tade..tengok2 je dlu..
dah gaji nanti baru beli..
aku kan kedekut sikit bab duit ni...nak bli tu kene berkira2 dlu, wajib tak, boleh pakai lame tak..
maklumlah...aku org susah pada asalnye..jadi semua benda aku nak appreciate. 

dah2..jangan nak mengekeji aku  ok.
aku memang cenggini rupenye.
jangan nak kata aku ni bajet baguslah, mulut ustazah lar ape lah..dah2 tak mau dengar.
eh.emosi lak
dah lah ..
bye dude~

No comments :

 
This Template Was Made & Design With Love By AisyaDoodles . All Right Reserved To Me.