Wednesday, May 11, 2011

kenape??

kenape?? 
kenape suke buang sampah merata2??
keje kerajaan, duduk kuaters kerajaan, pagi petang makan duit kerajaan, buang sampah pon nk suruh kerajaan tlong buangkan ke??
sedarlah sikit , kau tu dah lah tak reti bersyukur, asyik mengomplen itu ini, barang naik lah ape lah, tapi??? pernah tak kau tanye, ape yang kau dah sumbang untuk kerajaan??
tempat yang ada tulis " dilarang buang sampah di sini " pon kau campak kan sampah kau kan?????
so?? mentaliti kelas berapakah yang menjadi pegangan kau wahai penghuni kuaters yang suke buang sampah kat dalam lif, kat parking, kat peti pos!!!!

2 comments :

norzie said...

aku pn xpaham weh. ape hal la otak dorg ni kat lutut. pastu bwk sampah buh atas bumbung kereta. bile break kompom la sampah tu jatuh tergolek, xreti2 nk kutip. bangang. bukan duk situ yg xsekolah. smua pangkat tinggi kot.

zal88 said...

btul la..
ak skong...
kt kuarters ak pn sme...huhuhu
da brp ari smpah tu kt stu,xbrangkt pn...mne la kesedaran org yg mmbuang smph tu..nk suh sape la yg angktkn agknye...

 
This Template Was Made & Design With Love By AisyaDoodles . All Right Reserved To Me.