Tuesday, May 31, 2011

ujung minggu yang sangat penat.

hye all. oUh...harini baru aku dapat masuk ofis bersama satu beg ubat demam dan sakit tekak untuk bekalan pada hari ini. kih kih kih..
semalam aku MC. sebab...masa aku bangun pukul 5 pagi tu, kepala aku sakit. ini bukan pening tau. tapi sakit. siyes aku nak bangun tu aku rasa susah sangat. ekceli sepanjang malam pon aku tido asik terjaga je. mimpi2 yang bukan2, and menyeramkan. emosi ibu mengandung ni sensitif sangat. bila aku cuba nak bangun tak boleh , aku gerakkan suami and cakap kat dia aku sakit kepala, suami suruh aku sambung tido je. cuti. tak payah keje. dia pon akan cuti sekali. tapi aku cakap kat dia, aku nak keja. suami kata tak payah. nanti dia antar aku gi kinik. dah suami cakap macam tu aku terus diam. aku telelap sampai lah kedengaran azan subuh, aku cuba nak bangun lagi, tapi masih lagi sakit kepala aku. aku jadi takut lah kan. nak bangun solat subuh pon tak larat. berat sangat pale aku rasa. 

bila aku sedar dari tido, aku tengok suami tade kat sebelah. aku nak bangun cari suami, aku terasa ada benda atas pale aku. rupanya suami letak tuala basah atas pale aku. suami kata kepala aku panas sangat. badan aku pon panas. lepas suami papah gi mandi, aku pon bersiap gi kinik. sampai kinik doktor bagi ubat demam dengan ubat sakit tekak tapi untuk tahap yang selamat untuk pregnancy. doktor kata panadol tu boleh makan time pregnant. tapi aku tak berani lah. betul ke boleh makan?? ada sesiapa nak bagi jawapan?? ehehe..sila tinggal komen :) komen dari kak najwa adalah amat dialu2kan :) (kak sila baca entri ni. sehingga abis tau)
dah dapat mc tu aku berehat lah kat umah sepanjang hari, baring je, nak bangun kena bangun pelan2. masa solat zuhur tu paling mencabar ar. rasa nak tombang je bila takbiratul ihram. tapi kuatkan semangat. 

moral of the story, jangan lanyak badan anda seperti anda normal kerana lepas ni setiap aktiviti kena ingat, " aku ni mengandung tak boleh lasak2".

sabtu tu aku bangun pagi2 gi rumah Nisa tunang, kemudian gi umah mak mertua dan menghadiri majlis perkahwinan besan mak mertua aku, then petang tu gi rumah Rodah tunang juga, then malam gi umah Mak Embong , kenduri lenggang perut kakak Ain Comey. stay di hotel malam tu,  esok paginyer aku gi umah Mak Embong lagi jalan2. then tengah hari gerak gi umah pakcik suami yang nak ke Mekah. Magrib baru sampai umah. patot tak aku penat??? patot tak???


3 comments :

sue. said...

congratulations wat nisa syg...

Najwa.H said...

eheheh. patutla mcm nak tersedak, ada org sebut nama ;)

panadol bole amik, cuma ikut timing la, paling kerap 6jam -8jam sekali je.

antibiotic ada yang safe, saya selalu je bagi utk pregnant mom yg sakit tekak, cth:amoxycillin.

Miss Tasantek said...

sue : :) nisa santek banget :)

kak najwa :ouh..kalau pening2 cam nak demam dah boleh makan penedol. yeay! tak payahlah takut lagi miahahaha...ari tu pon doktor ada bagi ubat sakit tekak.tapi tak makan. sebab bau die meloyakan :P hahahaha..

 
This Template Was Made & Design With Love By AisyaDoodles . All Right Reserved To Me.