Tuesday, July 19, 2011

buah hati sakit.

suami tak sihat hari ni. dari semalam petang balik keje dia dah tak sihat. magrib masa mandikan aku dia muntah.  aku suh dia rehat lepas solat magrib and tunggu aku masak untuk dia.
lepas siap masak aku kejut dia bangun makan. sambil tengok citer Juvana. 
(Siot kau Warden.pui) 

dia masih dalam kondisi yang lemah cam nak demam tu. aisey. aku susah sikit kalau suami yang sakit. suami ni dulu masa kecik2 tidak diberikan susu ibu sebab mak mertua aku ikut ayah mertua aku ke Sarawak sebab ayah mertua bertugas di sana sebaga ATM.(suami kena tinggal dengan atok dia kat Kg Bintang Peserai)   masa tu mak dalam pantang lagi. baru 16 hari dah kena tinggal baby dia. Biaselah orang dlu2 kan mane nak bagi baby ikut naik kapal terbang. takut itu, takut ini, macam2 lagi lah.  Sian mak mertua aku. bengkak susu tepaksa tahan. dan yang paling kesian ialah suami aku. tak dapat susu ibu melainkan susu formula. so bila dia besar, dia memang kerap sakit. demam + selsema tu macam makanan dia je. memang dia mudah sakit. kalau aku pulak, jarang sakit tapi sekali sakit memang bekeladak ar muka masing2 nak layankan rengekan aku. WeeEEeee...

pagi tadi suami tak nak befast, dia beli tapau je nasi lemak. tak suka tengok dia diam je. macam kucing sakit tu. aku pujuk2 cakap die kacaklah , hensemlah die buat dek je. macam tade perasaaan. susah hatilah aku cenggini. Salah satu sebab aku susah hati, aku tak nak gi keje drive sendiri. haha..kalau suami sakit aku kene gi keje sendiri sementara dia MC kat umah. aku tak mau! aku nak dia teman gi keje...ouh perangai ape lah ni.

semoga suami cepat sembuh. susah hati ni. kan dah sakit kepala lagi. adoi ai.

No comments :

 
This Template Was Made & Design With Love By AisyaDoodles . All Right Reserved To Me.