Wednesday, July 20, 2011

keterujaan.

semalam petang, aku dan suami pegi umah mak mertua aku.  Mak mertua aku belikan aku cempedak untuk di goreng sebab masa hari Ahad ari tu aku datang umah die, ada orang goreng cempedak, tapi setelah kami berusaha mencari cempedak di sekitar Cheras Baru masih tidak berjumpa, aku tadelah nak makan sangat tapi bila terbau orang goreng tu aku tercakap kat suami " sedapnye bau cempedak" suddenly mak mertua terdengar dan dia gesa kami cari cempedak untuk digoreng.
orang tua2 ni kalau die dengar je orang pregnant cakap cenggitu terus je nak suh cari. takut anak meleleh air liur katanya..
tapi pada aku benda2 tu normal lah kan. aku tadelah nak makan sangat sampai tak boleh nak tido ke ape. just terasa nak makan je. esok lusa rasa tu hilang cenggitu je. tade effek ape2 pon kat kau. kikikiki...

semalam lepas makan cempedak goreng aku rest dengan suami depan tv sambil baring kat peha suami. dalam pada aku baring2 tu aku pegang lah perut aku. tiba2 aku rasa ada benda bergerak dari kiri ke kanan. berulang lebih 3 kali. then aku suruh suami pegang dan rasa juga. Terujanya suami sampai die usap2 perut aku cam usap batu geliga pulak. Ayah mertua yang memerhatikan aku senyum2 je. aku tak tau nak cakap cane. rasa teruja sangat dengan pergerakan tu.

malam sebelum aku tido, aku dah siap mandi dan berpakaian uniform masuk tido , aku baring2 and aku cakap kat baby yang aku nak tido and jangan main ganas2 aku takut aku tak leh tido nanti. weE..macam die dengar kan. kikikiki..

pagi ni masa aku tengah dalam court, tiba2 aku rasa ada benda bergerak2 dalam perut aku. dah bangun dah si kecil ni. aku biarkan je tapi sampai ngilu aku dibuatnye. tah ape die buat kt dlm tu kan. 
sepatutny aku ada appointment doktor KKIA tapi aku tak pat gi coz hari ni dalam sejarah, aku punya kes cerai almost 2+ , cerai saje. pitam aku tengok senarai tadi. 

ape2 pon aku happy sangat skang. di saat aku susah hati, tension2 ni Allah datangkan kegembiraan yang aku tak duga. Tuhan kesian kat aku kot, tak patot aku tension2 time pregnant kan..sian anak aku.

syg, kami sangat gembira dengan perkembangan ini, dan kami harap kamu sihat di dalam sana. syg iye sangat2.

1 comment :

Puan Fady said...

sha.. itulah anugerah yang Allah bagi kat kita sebagai bakal seorg ibu... pergerakan bayi yang bakal penyambung keturunan kita.... InsyaAllah...
:)

 
This Template Was Made & Design With Love By AisyaDoodles . All Right Reserved To Me.