Thursday, July 28, 2011

hey you.thanks for reading :)

hey you. thanks for reading my blog. ngeh2...dah2 malas nak bersikap poyo nanti orang mengkeji. actually ada somebody yg bertindak sebagai silent reader aku bertanya kat aku, kenapa aku tak suka aplod picture dalam blog. cuma tulisan je memanjang2 kan. 
ok. jawapannya ialah kerana...

1. aku tak ada kamera canggih seperti DSLR dan seangkatan dengannya :)
kamera hp aku ni sekor 3.2 pixel sekor lagi 5.0 pixel tapi kualiti pic ke laut lah kalau masuk dalam blog. boleh edit untuk kurangkan 'ringan'kan die dalam blog ni tapi aku ni MALAS. aku tak tau kenapa aku tak dijadikan sebagai manusia yang suka explore benda2 edit ni. puas dah suami ajar aku guna photoshop, photoscape, photo segala photo lah. macam2 lah . suami kan pegawai ICT cum Freelance tak berbayar kat ofis ni ;) so die banyak lah tau cane nak edit bagi nampak ada lighting, ada impak itu ini ouh. tak kuasa aku.
kamera DSLR dan seangkatannya tu aku dah cuba nak dapatkan tapi bila nak beli je ada je halangan. that mean itu memang bukan rezeki aku buat masa ni :) so sabar lah tasa :)

2. kerana aku tak CANTIK. 
ok hari2 aku tanya suami aku status muka aku. cantik ke tidak. tapi hari2 juga aku cakap kat diri, suami aku ni tipu. hahaha...betul pon . kadang2 aku bangun tido dengan serabai itu aku bukak mata suami dan suruh die tengok aku cantik tak. mesti die cakap "cantik lah :) " hahaha..
dlu masa aku muda2 ..ceceeh..macam tua sangat pula, aku suka tangkap gambar. ketika kegemilangan aku masa tu hp aku kira canggihlah kan boleh amik pic kat mana2 je. dalam toilet pon aku ada amik. sape penah add myspace aku memang tau lah banyak sangat pic perasan aku dalam tu. tapi skang keghairahan itu hilang bila aku punya hp makin lapuk dek zaman. uhuhuhuuk...sadis!
+ aku tak cantik kan. hari2 amik and aplod kang orang muntah mabuk jumpa aku cakap aku cuba nak santau orang baca blog aku plak. arh. biarlah semuanya berlalu. insya allah kang kalau aku dah cantik, ilmu cantik aku dah jadi, aku amik pic banyak2 and aplod semua kat blog. kikikiki..

3. untuk elakkan benda2 tak elok. 
ok ada satu pengalaman aku sendiri ok, pengalaman aku di mana suatu ketika dulu aku sakit (sakit yang diangkarakan oleh benda tak nampak ) and orang yang ubatkan aku tu kata, kalau boleh jangan suka sangat letak pic2 kat mana2 yang mana pic itu berada dalam keadaan sempura samada dari atas ke bawah atau separuh badan ke atas atau sebagainya lah yang mana pic tu sempurna nampak wajah kita, kerana pengamal ilmu hitam ni skang dah makin maju. pakai pic separuh pon boleh kena weh. aku bukanlah pecaya sangat kan tapi untuk elakkan kena mandi lagi tengah2 malam dengan air kelapa, baiklah aku amik langkah berjaga2. sebab tu pic2 aku akan senget sikit, tangan takde sebelah. mulut tejuih senget2..hehehe...+mulut aku ni puaka sikit. kang orang tak puas hati die hantarnye aku menatang2 khurafat tu. mati aku. :( aku nak idup lama.

k lah aku rasa itu saja setakat ini sebab musabab aku tak aplod pic aku kat blog ni eh. sok lusa aku aplodlah pic menda lain  :) weE...

3 comments :

cendawanpink said...

oooo patot la eaa..pasni aku nk letak gambo senget gak..hehee..:D

weh,apsal ko xleh komen kt blog aku ekk?kompius aku..hahaa..

Hustler said...

Hahahahahahahaha. Cendawan sengal

cendawanpink said...

mawi mengong : ahahaa..ko lg sengal dokk..:P

 
This Template Was Made & Design With Love By AisyaDoodles . All Right Reserved To Me.