Thursday, September 22, 2011

sirit berit aku dibuatnye.

ouh..semalam aku tak bape sihat, niat di hati nak balik umah berehat sementara suami ada hal di sekitar Putrajaya kan. tapi...niat asal telah dilencongkan ke PICC.
ya..PICC semalam macam pasar borong selayang. sangat ramai manosia yang matanya bulat2 tejegil2 tengok santapan hidangan yang telah di packing2 untuk diperbedal oleh sekalian orang yang ada. :) aku pon ada juga :) sama2lah mata bulat terbuntang2 tengok satay, nasi ambeng, nasi itu nasi ini, mee segala jenis bagai.

dapat salam dengan PM kau :) weE. ..TPM and wife also Koh Tsu Koon.(eh apekah ini aku pon salam ) bukan nak salam sebenarnya..aku lalu kat situ bersama BOolat, aku dok lah follow die, smpai kat gerai air, aku baru nak lalu PM dah on his way menuju ke arah kami , aku tak dapat lari melainkan di arahkan oleh mak polis di situ "ketepi2 ketepi, lagi sikit. ni benti dlu , tunggu PM lalu" aku pon ketepi2 sampailah berada di barisan hadapan betul2 depan PM, dah PM hulur tangan, aku yang tekejung2 teruja ni pon salam ajelah.
*bagi yang agak islamic sikit sori ini mungkin hesu sensitep.*

dah lepas laluan PM, manelah aku tau jalan itu akan menjadi kuncup kerana manosia2 bermata bolat dan terjegil sambil mulut mengalirkan air liur akan menerkam hidangan2 yang ada di gerai2 itu kan. abis orang tolak2 aku..kasihan sama perut aku. aku rasa ada satu tolakan paling dasyat sampai aku rasa nak tombang je. tapi aku kuat weh. rasa tak sedap badan aku hilang bila orang dah berpusu2 tu aku pon bedal jalan je cari apa yang patot di capai. sampai terpisah aku dengan BoOlat.

you know what, masa aku dengar menu2 disebutkan, aku dengar ada "nasi ambeng" terus aku terliur. Masya Allah..kuasa tuhan maha Esa, dalam pada orang ramai2 berebut tu aku nampak satu lorong clear giler, ada jalan ke satu gerai yang ada banyak bungkusan. aku ikut je lorong tu sampai terpacul aku kat tempat tu akak tu hulurkan 2 bungkus bungkusan dia kata cenggini "ini nasi ambeng ye..."
aku ambil, say thanks and blah. tekedek2 aku jalan di dalam sesak2 itu sampai aku jumpa suami duduk dengan bebudak ofis aku mentekedarah kat sebuah port. aku datang tesengih2 sambil tunjuk dia apa aku dapat. tanpa berlengah..

nasinyer tetutup sikit. nampak enak bukan??
aku bedal nasi ni je tade rasa nak makan benda lain pon. hahaha...tapi..sambal goreng die tu macam ada something aku terbau. tapi..aku buat dek je sebab rasanya masih ok....

dan...ini hari aku mendapatlah manfaatnya..iaitu mensirit tanpa henti seakan2 marathon. tapi aku bersukur ah dapat juga makan nasi ambeng kan.

malam tadi sebelum tido suami asik cakap pasal nasi ambeng. aku dah kejam mata pon die masih nak citer sal nasi ambeng. ouh abang..lantak kau lah..aku dah nak tido..hehehehe...

dan ini hari...aku dah letih lah duduk dalam toilet. perut tak best ni. yang pasti perut ini sakit bukan sebab ketam sambal  and udang lemak aku semalam. sebab..tiada kedengaran pon suami aku sakit perut. lagipun dia tak mkn nasi ni semalam. 

dis week nak buat nasi ambeng lah. nak tak??

4 comments :

cendawanpink said...

wooo..aku pon amek nsik ambeng ni..
tauhu die masam..ki3..tros aku xmakan..ahakSs..

Hustler said...

Sila buat, dan aku akan dengan jayanya sampai utk makan nasi ambang tersebut. Hahahahaha

Miss Tasantek said...

nad...ini bemakna benarlah sangkaan aku, nasi ambeng itu puncanya...cish. melecet aku dibuatnye.

mawi : ok. aku buat kau datang makan ok. jangan tipu. kena datang. eh. mawi datang dengan si dia eh :)

eda_ej said...

hohoho.. keracunan makanan ye.. sian..

 
This Template Was Made & Design With Love By AisyaDoodles . All Right Reserved To Me.