Friday, November 25, 2011

kebersihan kan sebahagian dari iman :)

assalamualaikum readers aku yg disayangi. yg mana berdaftar secara rasmi lah kan. yang stalker...aku pon sayang juga :) hehehehehe...silent readers lagi aku sayang sebab sudi baca blog aku :) heheheheh..
pagi tadi ada gotong royong perdana sempena majlis perasmian oleh Yang Di Pertuan Agong ofis baru aku. (baru lah kan..)

bahagian aku ialah sekitar kawasan landskap dan kolam pancut. eh. ini panggil air pancut ke kolam pancut ah?? aku tak tau lah. tapi area tu lah kan. pic tak de sebab hp aku mampus. b3 kOng..cish. :(

dengan perut yang besar berisi seorang budak comel ni aku mengelilingi kawasan kolam pancut sambil dibantu oleh Afiq untuk kutip sesampah yang ada. macam2 ada kat area kolam pancut tu. taik kucing pon besepah2. 

sepatutnya gotong royong ini akan berakhir jam 5.30 petang, tapi aku benti setakat tengah hari je, mane tahannyer panas bawah tu, aku pula berkeadaan begini.aku kalau setakat cabut2 rumput ni perkara kecik pada aku, tapi tu dulu lah kan.. aku memang suka bersih2kan kawasan ni. aku tak suka tempat kotor, besepah, semak and bersampah2.
aku memang TAK SUKA . 
jadi gotong royong adalah salah satu aktiviti yang menyeronotkan :)
kebersihaan kan sebahagian dari Iman..jadi jagalah kebersihan rumah, tempat kerja dan diri sendiri ya.

ouh ya..bagi yang perempuan2 ni, kalau korang basuh barang personal korang tolong lah balut dengan tisu or else surat khabar atau kalau boleh sorok2kan lah kalau nak buang dlm tong sampah eh. kalau boleh hormati benda yang keluar dari badan kita itu sbaik mungkin, memanglah kau dah basuh, tapi ia tetap melambangkan siapa kau kalau kau buang sepah2 ok. ish..lagi satu, pada kau mungkin bersih sudah, tapi bagi orang lain ia mungkin tidak. so janganlah sepah2kan jeli pad / pantyliner kau kat atas lantai, jangan buang sampah makanan dalam tong smpah sanitary. sila, kenal pasti tong sampah itu ok. kate keje gomen.

please lah...aku ni bukan lah nak mengata, tapi kalau dah berlaku depan mata, kadang2 geram juga. bukak2 tong sampah nak buang tisu ada plak panty liner tenganga kan..
kalau korang?? lalu tak nak pandang?? lalu?? lalu??
kalau lalu memang terrror :) tapi tidak pada aku!
memalukan tahu!

3 comments :

Hustler said...

HAhahahaha!!! aku tak tawu lak kan, lau pompuan2 nih ada jugak spesis yang merata-rata.... hahahaha~~

Mama Gee said...

sgt setuju,,,
pernah juga masuk bilik air..tgk ada panty liner atas tempat tisu gulung tu...adoii...sgt tak enak memandang..walaupun panty liner tu taklah kotor sgt...tp still...tak sukee!!

Hida Kadiso said...

part yang tenganga tu yang tak bley blah.. pasti sakit mate memandang walau dengan hanya terpandang..

 
This Template Was Made & Design With Love By AisyaDoodles . All Right Reserved To Me.