Friday, June 8, 2012

menyesal dan jangan ulangi perangai musibat itu.

salam readers..hari Jumaat yang indah ni, boleh lah kiranya kita bersama2 memanjatkan kesyukuran kerana diberi kekuatan dan kesihatan untuk terus bernafas di sini. di hari ini, di depan PC. 

eh eh eh..dah jadi ustazah pulak. ayu2 gitu.

dah seminggu aku kat tempat baru. di Jabatan Audit Negara caw. Audit Pertahanan.
ye. dah seminggu aku bekerja di bangunan yang rata2 tentera. ada tentera darat, laut dan udara. boleh lah tukar situasi kan. hari2 pandang peguam pon loya juga. :P

setelah beberapa hari di sini aku merasakan aku macam baru masuk keje. yep. macam baru lapor diri kali pertama.
sebab..
sebelum ni selama 3 tahun aku jarang buat kerja yang sepatutnya menjadi kepakaran aku iaitu, "menjaga bos" before this aku ada lah bos juga cuma bos aku ni bukan pegawai biasa kan.dia hakim, jadi die sepesial pada aku kalau dibandingkan dengan bos baru aku.

bos baru aku seorang ibu tunggal berusia hampir sebaya mak aku, mempunyai 4 orang anak.
sekali pandang seolah2 aku sedang bercakap dengan emak aku pon ada. (emaklah sangat)

tempat aku dulu di isi oleh PA 27 juga cuma dia dah berpindah ke RTM. dan tempat aku kosong untuk hampir setahun lebih. jadi kedatangan aku ke sini memang sangat2lah dialu2kan. 

firstday aku lapor diri , aku lapor diri di ibu pejabat di Putrajaya.
dan hari yang sama aku ditempatkan di cawangan audit pertahanan di MINDEF. 

untuk tempat baru ni, aku rasa jauh lebih tak best dari tempat lama. 
dari segi facilities memang out abis.
toilet ada satu je tapi staff ada lebih 10 orang perempuan yang guna toilet tu. kalau kat ofis lama aku punya toilet paling ramai pon 4 orang. tapi ada 2 toilet lagi. bukan toilet tu semata. ni kalau aku tercirit, memang nahaslah yang beratur kat luar tu. memang makan taun lah aku nak keluar kan. 

dari segi kemudahan lain, econ, memang tade rasa. sebab tu kena guna kipas. eh sapa baca entry aku  masa aku mengandung dulu2, memang aku menci pakai kipas. hahahahah...dah elok2 duk kat makamah baru dengan econ atas kepala, la ni aku pakai kipas balik. bertabah lah wahai tasa..


takpelah ..aku cuma nak ceritakan betapa sifat suka merungut dan tak reti bersyukur tu tak elok di amalkan. contoh terdekat aku lah kan. dulu kat ofis lama memekak2 itu tade ini tade nah skang...memang terus ke laut lah...nak kuar pon susah. bukan macam dedulu..nak kuar leh kaw tim. ni skang..kau nak kaw tim pun tak senang. nak keluar ofis je ada MP (military police) jaga depan pintu :)

kalau kita rasa kita ni tak bertuah, ada lagi yang lebih tak bertuah. jadi setiap apa yang kita ada, jangan kita buat tak pandang, hargailah. kita tak kan nampak sesuatu perkara itu baik kalau kita tak merasa kekurangannya...

sekian, bye.

coretan hati sepi,

tasa, 
wisma pertahanan. (poyo kan ...siap tulis tempat)

7 comments :

cicak_jawaz said...

selamat datang ke Jabatan Audit Negara....hehhe...sy pun audit negara...jge pn noraini wahab kew...??hehehe...kene sabar sket ngan boss baru ni ek...dia ada angin sket..

Miss Tasantek said...

ha?? mana tau kite jaga puan noraini??

semua staff cakap cenggitu.
kenapa??

Pupel Liyana said...

sabar la tasa. kau jangan banyak merungut tau. nanti ramai orang baca kat facebook lagi2 kawan2 aku rate2 daria audit. apa aku leh cakap, situasi akan jadi lain dan kau kene masuk dalam situasi itu dengan sebaiknya. akak cicak jawaz tu pa puan lau dari SAKP -KEWANGAN. apa2 hal boleh tanya dia :) gud luck di tempat baru k

cicak_jawaz said...

Sbb sy audit juge..pa pn lau tze ngiik..dia ada angin dia..kene tahan sket keje ngan dia..dia suke sergah2 org xtentu pasal..

cicak_jawaz said...

Sbb sy audit juge..pa pn lau tze ngiik..dia ada angin dia..kene tahan sket keje ngan dia..dia suke sergah2 org xtentu pasal..

NUR FASEHA BINTI IBRAHIM said...

meh tukar ngan aku...bos aku kalah tentera...macam ba alip ba ya

Miss Tasantek said...

cicak jawaz : oO..pa Puan Lau eh....ok. familiar :)

@faseha ibrahim : tak nak aku. takut aku mati penuh penyesalan nanti kalau tukar dengan kau :P

pupel liyana :) baiklah.

 
This Template Was Made & Design With Love By AisyaDoodles . All Right Reserved To Me.