Monday, December 10, 2012

Muka buruk , Hati Busuk. Itu bukan aku.

kau tahu??

aku memang tak boleh dah nak pandang muka kau. bukan...bukan apa..
sebab kau cantik sangat..

dengan usia separuh abad...
kau masih begetah..muka kau suci mulus..

tangan kau halus putih berurat ijau..

taste kau..memang high..

kalau tak coach kau tak pakai...kalau tak clark kau tak sarung. 

erm. betul. kau la yang tepaling cantik yang ada kat cawangan ni. 

aish kalau ada orang yang boleh challange kau memang orang tu power lah. 

tapi sayang..

sayang sangat bila itu semua hanya impian kau kan??

kau tak dapat nak jadi seperti apa yang aku gambarkan tadi dan kau mendengki dengan orang yang semula jadi cantik macam aku. *sapu2 abuk kat bahu*

aku percaya kecantikan itu terpancar dari hati. kalau hati kita baik, tak mudah percaya hasutan orang, tak berburuk sangka dengan orang.. kebaikan itu memang akan terpancar dengan sendirinya.

kadang2 aku pelik. pelik bila mana orang yang kesana sini dengan title Hajah ni tak seperti yang digambarkan kesucian mendapatkan title tu.

masya Allah...dah hajah kau ni. tapi kenapa lah kau suka mendengki aku yang cuma budak hingusan baru belajar nak idup? kenapa?? apa yang ada kat aku yang kau tade?

patotlah tade angin tade ribut alih2 masuk longkang kau ni. Allah nak tunjuk...kalau kau suka sangat berbangga dengan ilmu yang Allah pinjamkan tu, dengan kedudukan kau , title kau sebagai ketua kau berlagak macam kau paling berkuasa. dan kau akhirnya ke longkang jua.. :) 

aku takut. ya aku takut kalau aku satu hari nanti akan diuji seperti itu. aku berdoa agar aku tak mudah terlupa asal usul diri aku. mengingati setiap inci yang ada pada aku ini, pada badan aku ini tade satu pon milik aku. semua milik Allah. ia hanyalah pinjaman sementara saja . ingat. pinjaman saja. 
kenapa kau begitu beriya macam kau terpaling bagus? sebab kau rasa semua yang kau ada kau punya. kau punya kekuasaan terhadap kami..kami yang mencari rezeki di bumi Allah ni. itu sebabnya kau suka2 hati mengherdik, menghina, merendah2kan kami kan?

setiap kali aku terfikir nak melawan kau, aku ingat pesan mak aku, jangan melawan cakap orang lebih tua. 

aku tak baik. aku pon tak lah cantik. tapi aku tak tau apa lah yang kau dengki sangat kat aku ni? apa?? apa lah kak fatty oi??!!!

No comments :

 
This Template Was Made & Design With Love By AisyaDoodles . All Right Reserved To Me.