Tuesday, October 5, 2010

Cerai

erm..balik2 org nk cerai je dtg jumpe aku..
cubalah dtg jumpe aku bawak kek secret recipe choc indulgance dengan senyuman smbil berkata, 
"thanks sebab selamatkan rumah tangga saya"
tade lak org yg baik hati sebegini ye..
hari2 dtg jumpe aku cuma nak tanya, cane nk cerai, cane nak lari dari masalah, cane nk settle nafkah lar ape lar..
aku dah bosan lar menjawab soalan2 ni..
aish...
bila aku bagi advice seolah2 memandang aku terlalu muda nak bagi kaunseling.
aku plak nk fikir masalah org..cish..mslh aku yg tak leh nak gemuk ni tade lak org nk tolong fikir.
kenapa lar makin moden makin ramai yang jahil bab agama..
tak tau kah kalau nikah, cerai dan rujuk itu perkara yang TAK BOLEH dipermain2kan, diperolok2kan..
hargailah lafaz akad dan maskahwin yang kamu ikrarkan itu sepanjang hidup kamu
janganlah hanya kerana isteri tak masak, isteri tak tumpu pada suami, isteri lambat siapkan befast, dah jadi point nk gaduh smpai cerai..
hargailah isteri..
hargailah setiap air matanya yg mengalir ketika menahan sakitnya melahirkan zuriat kamu
hargailah penat lelah dia dalam membimbing anak2 kamu
hargailah setiap kedut2 di mukanya  yang timbul akibat tidak cukup tidur melayan kamu! 


tasa yang sedang serabut!
dewan bicara, MRS5
5.10.2010

No comments :

 
This Template Was Made & Design With Love By AisyaDoodles . All Right Reserved To Me.