Monday, October 18, 2010

menangis itu indah kan?

hye all...
erm..for today entry ini berkaitan dengan ...
air mata..
ey u all sume pnah nangis kan??
ade yg kate kalau ngis sebab lelaki itu bodo, eh..aku dah bodoh banyak kali la macam tu hahaha..sbb banyak kali ngis sbb lelaki ..
eh eh eh..ngis aku pon banyak kali disebabkan oleh perempuan, sangat banyak!!!!
wokeh la cenggini lar aku nk citer..actually ini semua pasal semalam...
semalam aku rindu mak aku and aku dah tak tahan bila kakak aku marah2 aku ...
tah lar pasal ape tah die tibe2 bentak2 aku kt kedai makan
aku tiba2 terusik jiwa raga..
and aku berlari masuk dalam kereta 
memang haram jadah   agak biadap ketika itu ...
aku dah geram sangat sehingga menitis air mata aku tanpa aku sedari..
masuk je dalam kereta, aku terus menangis, meraung2 jerit2 panggil mak aku...terasa betapa aku rindu sgt pada mak aku..aku menangis macam budak kecik tu..
tapi tak de lar sampai begegar kereta tu ke ape ke..
cume aku pluk stereng kete je..
hahaha...macam budak kecik kan?? of course lar..some time we need to be like child what...
back to the story..2 minit lepas aku menangis smbil peluk stereng, tingkap kete aku diketuk, tengok kt luar tunang kesayangan aku sedang cuba membuka pintu kereta dengan menarik2 pemegang pintu...
"sayang bukak pintu, bukak pintu ni..please sayang" ini je yg aku dengar berulang2 kali tunang aku cakap.
tah lar..aku tak terasa nk bukak, aku terus menangis dan menangis menangis menangis...
tunang aku guna spare key bukak pintu kete aku..die masuk and duduk di sebelah co pilot seat, and die pluk aku..
sekuat hati die peluk and cium aku berulang kali.
tapi aku tak hirau itu semua, melainkan aku menangis dan terus menangis...
apa yang aku rasa ketika itu aku rasa release giler ...aku lepaskan semua dengan tangisan..
marah, sakit ati, kecewa, geram ....macam2 lagi lar perasaaan itu hanya dengan tangisan...

setelah tangisan aku agak reda, aku tepon mak aku..and bila dengar suara mak
"ello...adik...." lembut je suara mak aku kt ujung talian, 
terus aku menangis lagi....mendengar kan suara aku menangis, mak aku gabra and tanya
"eh, kenapa ni dik?? kenapa?? kenapa?? nah lar abah, anak kau menangis  ni..aku tak tau kenapa" mak passing hp die kt abah, 
tiba je suara garau abah ada di ujung talian,
"hah, dik kenapa ni?? menangis macam budak kecik ni???"
aku tak bleh tahan air mata ni melainkan terus menangis...and bila ayah aku dah berjaya menenangkan aku, aku cerita apa yang berlaku and biasalah, mane ade mak bapak yang nak anak2 die bergaduh kan..aku kene marah balik dgn mak and ayah aku sebab melayankan perasaan marah tu..tapi aku tak kisah pon kene marah..
aku rasa aku lega..lega ...lega ...sangat2!!!!

letak je telefon, aku sedar, betapa aku tak boleh idup tanpa mak and abah also tunang aku..serta adik beradik aku..
so moral of the story, (abaikan pasal kakak aku yg bongek tu) 
menangislah sekiranya korang rasa itu akan membuat korang lega...
untuk lebih info sal air mata ni, meh klik kt sini
abaikan je si jalang2 yg kata nangis itu tanda kalah ke, tanda kite ni murah air mata ke, tanda kita ni tak kental ke ape ke, anggap je mereka2 itu semua cacat sebab tade kelenjar air mata ..:P

cry me a river by ,  tasa timberlake!
4.54 petang
18.10.2010



No comments :

 
This Template Was Made & Design With Love By AisyaDoodles . All Right Reserved To Me.