Thursday, March 3, 2011

persahabatan vs percintaan

hye all..dis week baru ni aku sempat nak apdet blog.
setelah last week penat aku hamburkan kata2 sinis untuk orang2 yang sengal, dis week aku nak ubah moOd menjadi lebih baik.
serabut perut aku tengok langau2 ijau yang berkeliaran kat wall aku ni hahaha...tapi takpelah..itu bukan cerita yang aku nak sampaikan hari ni.

semakin hari semakin dekat lah hari aku akan disatukan dengan seseorang yg sangat istimewa dalam hidup aku.  Berdebar jangan cakap, setiap orang yg tanya aku akan jawab " takut ni sebenarnye" sambil jegilkan mata. *show kat org betapa aku takut giler *
berdebar jangan cakap, abis sume benda aku buat asalkan aku tak benti dan berfikir tentang hari persandingan aku. giler cuak de.. lu orang nnti kalau ada kat tempat aku pasti akan tau....tapi..itu cuma jika korang bersedia lah nak kawin..kalau masih nak berjimba2 tak hengat dunia, ghentikanlah leman..tak payah fikir kawin..nnti porak peranda je rumah tangga tu :p 

pada awalnya aku cuma menganggap ini ialah takdir tuhan , dan aku dah sampai masa  untuk dijodohkan dengan si dia, namun di sebalik takdir ini ada kemanisan yang aku tak terungkap kan , tak terluah ...

sebelum ni sumpah aku tak fikir kalau orang yang aku anggap kawan biase jadi bf, tunang dan skang tengah line up nk jadi suami. nothing can describe lah weh. Pertama kali aku terima salam persahabatan dia, aku anggap die sebagai lelaki biasa yang tade apa keistimewaan pon pada aku. ala..pada aku time tu..kawan satu ofis je , tak kanlah die nak lelebih kat aku kan..die senyum aku senyum, die tanya aku jawab..
sape2 pon tak sangka akhirnya jodoh aku di sini. Dulu menonggeng2 frust tak nak duk kt KL ni..tapi kat sinilah segalanya bermula ...

hidup ini ialah pilihan ( ini aku baca dalam novel ape tah lupe tajuk) 
"apa yang berlaku pada kita hari ini ialah apa yang kita pilih sebelum ini. jangan pernah menyesal bila kita salah buat pilihan, kerana dari situ kita belajar bagaimana membuat pilihan dengan lebih baik.  belajarlah dari kesilapan jangan terlalu mendongak ke langit, kerana langit tak selalunya cerah."

satu ketika dulu , ketika si dia menghulurkan salam persahabatan, aku tak pernah terfikikirkan dia ialah jodoh aku.  Ketika dia cuba menghulurkan salam cintanya, aku tak pernah berkata tidak, tak juga berkata iya, bukan sebab aku tak ikhlas menerima diri dia, tapi aku ingin membiarkan semuanya berlalu dengan masa sebagai pengukur keadaan. tapi sekarang aku sedar.. aku tak boleh membiarkan masa menentukan keadaan aku.  aku kena ada keputusan, dan aku kena ada pendirian.

syukur alhamdulillah..tatkala aku berdepan dengan pilihan2 yang datang, dia berada di dalam toplist aku. tapi kenapa aku tak mampu lagi memilih dia walau pun aku dah senaraikan dia sebagai toplist aku??
sebab...satu je..
aku masih takut melangkah, takut jatuh , takut rebah di pintu bahagia.
korang baca cam nak muntah tak ayat aku ni??
ini ayat dari hati beb.. 
menaip dari hati tanpa sepatah kata keluar dari mulut, hanya membiarkan jejari menaip , ikhlaskan??? :P 
 
aku pernah berangan akan memiliki sekeping hati milik seorang lelaki pemanjat  broga hill
uhuk. :P
tapi ...biarlah ia hanya sejarah silam yang akan aku semat indah dalam hati aku. 
giler jiwang aku petang ni. 

bukan tak ada lelaki lain yang lebih baik dari si dia, tapi ...mungkin ini kot yg tuhan namakan jodoh..aku tak terbukak hati pada yang datang jauh lebih baik, tak juga aku compare kan die dengan sesiapa..pada aku dia ialah dia..istimewa dia pada mata aku lebih penting dari kaca mata hati orang lain.  
hensem?? tak perlu..
kalau muke je hensem tapi tak mampu jadi pembimbing, buat apa kita pilih dia jadi penghulu hidup kita??
kita hanya akan menyebabkan diri kita berada di border line antara bahagia dunia sengsara akhirat atau bahagia dunia dan akhirat.
hidup ini pilihan kan??jadi buatlah pilihan yang terbaik. bukan berdasarkan rupa, harta, dan kerjaya semata2. tapi pilihlah dia dari sifat kepimpinannya, keteguhan imannya, dan ke ke yg lain (aku bukan ustazah nak cerita bab2 munakahat ni..dlu skolah gama sampai darjah khas je. :)

perkara paling sukar dalam idup aku setakat hari ini yang melibatkan hati dan perasaan, ialah..menukarkan title sahabat jadi seorang kekasih.
susah weh. ko ingat senang? kalau korang nak rasa kenelah bersahabat dulu baru bercinta..kalau kenal2 terus bercinta..tak de lar rasa cam aku rasa ni.
penangan die..memang tak boleh tido malam beb..sepanjang masa rasa nak memikirkan tentang orang lain, perspektif orang, kata2 orang..macam2 lagi lah..bukan senang ok. tak juga susah kalau kita sentiasa memohon petunjuk dari Nya.

ok lah kang baca banyak2 kang muntah ijau pulak, saje nak korang tahu, aku ni nebes yang sebenarnye! nebes tau tak nebes???
kalaulah aku boleh share kan rasa nebes ini pada korang....alangkah bestnyer..

setakat ini dlu aku merapu, nak blah dah ni..petang dah..
ada kawan datang dari Penang nak jumpe aku malam ni, nak bagi hadiah kawin katanya..
hah?? kawin?? shut up! 
aouh.....!!!!

2 comments :

NUR FASEHA BINTI IBRAHIM said...

bila engko kawen tasa!!!!!!!!!!!!!

tat!n said...

1st give from chek mat eh.hehe

 
This Template Was Made & Design With Love By AisyaDoodles . All Right Reserved To Me.