Tuesday, May 3, 2011

rindu plak..

hari ni hari pertama aku naik keje setelah bekursus selama 12 hari. erm...selama 12 hari ni juge lah aku telah berjaya mendisiplinkan diri aku ..
bangun seawal 5 pagi dan bertolak ke INTENGAH seawal 6.15 pagi.
pagi2 tadi aku bangun kul 5 cam biasa, then bersiap nak gi keje, tapi tengok jam baru kul 6 pagi. aish..awalnyer aku bangun...lupe lak aku dah abis kusus..giler penangan kusus ni.
jem jap pale aku.
sementara menunggu nak subuh tu sempat larh temenung kan..
teringat..
cik falin ketam :)
abg wan and fazil pintu :)
kak lena , kak nora, kak dayang and abg judy..(mereka yang datang dari seberang laut )
akak ni aku paling suke kacau :) name iye Khai. brutal tapi cun :)
kak lai and kak wendy yg sedang melahap ikan kembong :)
sekali pandang akak ni macam kawan aku..ehem. nama die kak ira Moon..
untuk pic yg last sekali ni kan, aku nk cter sikit, 
akak ni name iye Munirah. akak ni EO kat Kolej Komuniti Pedas . bila aku bercakap dengan die..aku terasa aku macam sedang bercakap dengan seorang dari kawan aku dlu2..
(smpai skang pon kawan juga...tapi tak tau lah die cane kan..)  cara dia cakap, cara dia pakai cemin mata tu cukup buat aku rasa aku rindu giler kat kawan aku ni.  
Disebabkan perasaan rindu yang membara neh, cewah...membara hangguk kau!. aku pon gi lar search kawan aku yang mirip akak ni kat FB. 
Pap!!!
keluar page kawan aku ni...elok aku je mata aku tertancap pada button "add as a friend" 
whatt????????
die dah remove aku dari fwens die?? Ya Allah...sampainyer hati...
automatically aku ter"review" balik kenangan2 lama aku dengan dia, f
avourite brand kami, 
majalah kegemaran kami 
(ekceli aku agak rapat dengan die time kat poli dulu)
aku rasa aku perlukan penjelasan.....
setiap malam aku terkenang2 kenangan aku dengan kengkawan termasuklah kawan aku yang sorang ni.....
kadang2 hadir juga satu dua persoalan yg aku rasa kalau aku nak jawab perlukan masa 3 hari 3 malam untuk karangan panjang.

"kenapa besarkan perkara yang kecik?"
"kenapa tak selamatkan persahabatan ini?"
"kenapa pilih untuk menjadi seperti ini?"
"kenapa tak cuba menjadi positif dengan melupakan perkara lalu??"
"kenapa?? kenapa?? kenapa???"

soalan2 ni selalu bermain kat dalam fikiran aku..
apakah sebenarnya erti sahabat, kawan, teman yang sebenar2nya dalam dunia ni??
adakah dengan melupakan, membuang segala kenangan, menjadi musuh , mengata, mengumpat , mengkeji, menyumpah seranah adalah jalan penyelesaian kepada pergelutan emosi ni???
itu sajakah jalan terakhir?? atau ada jalan lain yang lebih baik cuma jalan itu dipagari rasa Ego diri masing2???
kejam!
walau apa pun, aku bersyukur..sebab di kala aku dibuang dari kenangan2 mereka, aku mendapat lagi ramai insan2 yang sudi menjadi sebahagian dari kawan2 sepanjang hidup aku 

to kak ira, sha rindu akak..kalau akak baca ni...akak mesti ingat sha and kertas revision tu :) 
sha orang yang paling selalu memerhatikan akak dek kerana merindukan seseorang......

walaupun untuk aku gapai tangannya aku tak mampu, mendakap kenangan bersamanya saja sudah cukup memadai bagi aku ...i miss you miss tupai..
-memerang-

No comments :

 
This Template Was Made & Design With Love By AisyaDoodles . All Right Reserved To Me.