Monday, June 6, 2011

roti jala done!

weee...sukenyer aku dapat dah makan roti jala yang aku cari2.. hehe..thanks to Puan Zila (ehem. name separuh je. nanti popular sangat susah) hehehehe...
pagi2 Sabtu jam lebih kurang kul 7 pagi Zila dah call ajak aku gi bfast roti jala kat Pantai Dalam. aku cargas bangun dan bersiap untuk menikmati bfast roti jala. 
pagi2 kat Putrajaya mane ade kereta. so kesempatan yang ada digunakan oleh Zila untuk memandu dengan agak cargas.suami masing2 masih lagi lena duulit mimpi kami dah dok tepacak kat kedai tu . Memang ramai. nasib baik kami sampai dan ada meja kosong. terus port dan order. 
sekali kena roti dia memang mengancam abis lah. aku bedal 4 keping sebelah mata je. Zila masih lagi tekulat2 nak makan aku dah siap. finish. rasa puas hati. kalau ikut hati nak makan lagi tapi malu ....hahahaha..
dah nak balik tapau lagi 2 bungkus. (1 untuk suami. 1 untuk aku) 

sampai rumah dalam area kul 10 lebih , aku dah start ar nak memabukkan diri kan. so aku dah tekulai kat sofa , suami lah tolong makankan roti jala 2 bungkus tu untuk aku :) 
pepetang Sabtu tu Zila ajak makan kat umah dia, dia masak ikan bawal masak merah and sayur campur goreng. pucuk di cita ulam mendatang, kecik tapak tangan, dulang aku tadahkan. hehehehe....
kami suami isteri berkunjunglah ke rumah Zila. Aku tengok suami aku makan sampai bertambah 4 kali. kesian dia, mesti dia rindu nak makan nasi kan and lauk2 cam tu. dlu masa aku sihat, aku selalu masakkan untuk dia, siap hias2 dengan daun salad, heheh..cam makan penantin pulak kan.

dulu umah tade meja. makan atas lantai :)
febret suami ni :)
dulu ni lah lauk2 yang selalu suami nak makan. skang ni kena lah suami bersabar. pernah juga aku suruh suami masak, ikut apa yang aku tunjuk, tapi suami tak mau. tak tau kenapa dia tak mau. maybe dia tak sampai hati kot nanti dia tumis2 kat dapur aku bermuntah2 di toilet. 

aku terharu sangat bila aku tengah mabuk cam ni kan, kakak aku datang tolong masakkan apa yang aku nak makan, ari tu aku nak makan mee hon sup dia masakkan..tapi last week akak aku balik kampung. aku tak blik sebab aku nak rest kat umah je. badan tengah tak sedap ni, nak baring je. memang tak la berjalan time2 ni. 

lepas ni aku berazam, baik je dari allergy ni, aku nak masak sesedap untuk suami aku :)  hopefully semua ni akan berakhir soon.. 

No comments :

 
This Template Was Made & Design With Love By AisyaDoodles . All Right Reserved To Me.