Monday, July 25, 2011

Isnin yang...ala...malasnye..

sape kat sini yang suka hari Isnin?? angkat tangan!!! 
aku benci giler kalau Ujung minggu yang sepatutnya diisi indah terganggu dan aku tak dapat bemanja2 dengan suami dengan kadar 48 jam @ selama 2 hari . 
last weekend suami kena jadi urusetia bagi Kursus Persediaan Peguam Syarie.  Dah bertahun suami jadi Ajk tetap menatang ni. tak syioknye sebab suami kena bekerja seperti hari biasa pada hari Sabtu. dah tak dapat aku nak bermanja2 dengan suami seperti selalu di ujung minggu. hahahaha..
see..aku sangat berkira dengan masa kan skang?? orang kedekut lah katekan..

Sabtu pagi, aku dah bangun kul 6 pagi sebab suami kata kena ada di ILSAS Uniten Bangi at least kul 7.30 pagi. suami seorang yang punctual. so dia tak suka kalau waktunya tak ditepati. suami beranggapan kita perlu menghormati masa orang lain. jadi biarlah dia yang tercepat asalkan bukan dia yang terlambat.
lepas sembahyang subuh, iron baju suami, sementara suami mandi aku masakan air panas untuk buat teh O. lepas siap semua aku baring lagi kat katil. dah kalau baring lagi...tadenye aku bernyawa..aku telelap tanpa sedar. Tiba2 aku rasa suami cium dahi and bisik, "tido lena ye syg, abg pegi dulu. i love u "  aku boleh bukak mata kecik je. aku rasa suami cium tangan aku, pegang perut aku and berlalu.aku tak boleh nak bukak mata. hahaha..ape punya bini lah aku ni. suami gi keje tak hantar pon kat depan pintu. kikiki..bak kata zila, tak bagus punya bini ..hahahahahaha...

seharian aku kebosanan kat umah. aku sedar2 je dari tido dah tengah hari, bangun masak asam pedas ikan kembung dengan sambal goreng jawa and msg zila suh datang umah makan dengan aku. hahahaha... mujur zila ada, tadelah aku bosan. zila sampai bosan tengok aku asyik tepon suami aku je. See?? aku kan tak boleh jauh dengan suami aku. kejap2 aku tepon bila nak balik. bila nak abis. bila nak siap. Mujur suami pon turut berkongsi kebosanan juga dengan aku. 

Petang mawi datang dengan sapik, dan suami pon pulang membawa cemilan yang dia beli masa otw balik dari ILSAS. heavennyer suami balik...weeeee...lepas sembang2 dan berborak2, sambung tengok bola, Malaysia vs Singapore...
lepas taman tengok bola Mawi bawak kami makan ais kerim sambil duduk tepi jalan kat jambatan depan Perdana Putra. lepas mentekedarah sambil kutuk orang yang lalu lalang, kami balik.....
sebab dah tak dapat bangun lambat sambil leset2 kat suami pada Sabtu pagi, maka hari Ahad itu aku and suami habiskan masa sebaiknya2 untuk bermanja2. lepas solat Subuh ujan lebat pulak kan...aku pon ape lagi. peluk suami and sambung mimpi indahlah kan. weE...

petang semalam aku gi Alamanda dengan suami, suami nak gunting rambut. jalan2 dah malam pula...rasa cam sekejap je masa berlalu. hari ni dah hari Isnin.
argh....boringnyer....tak suka Monday.....
tapi sebenarnya aku bukan saje tak suka Monday, aku tak suka bekerja setelah hari cuti. itu je. kikiki..kalau aku naik cuti hari Khamis pon aku jadi tak suka dengan hari Khamis. ngeh2....

No comments :

 
This Template Was Made & Design With Love By AisyaDoodles . All Right Reserved To Me.