Monday, July 4, 2011

sudah mula memasak semula :) iya beda beduOoo...

dah 3 bulan weh aku tak masak kat umah  sendiri. aku goreng keropok pon dengan idung aku bertutup bersalut bagai dengan tuala agar tidak tembus bau keropok tu. sedih weh. kadang2 nangis sendiri bila makan asik beli kat luar. tabah hati. tabah hati.

setelah hampir 3 bulan seminggu aku mengkuarantinkan diri dari memasak benda2 yang berkaitan menumis akhirnya last friday ari tu aku memasak  yeeehhhaaa....
balik dari ofis ari tu aku singgah pasar malam Putrajaya. Pilih2 sayur, barang2 basah...erm..
so the result are , 

Jumaat malam Sabtu :) 
labu lemak dengan sambal sotong :) yummy :) sori rupanya aagak sibet sikit.  

ini lauk malam tadi :) yang berkuah macam banjir tu kangkong goreng belacan, nadiah gemuk yang masak!!!
ketam kari tu aku yang masak..eweeerererererere...
aku dapat balik nafsu nak memasak ni ketika akak sepupu aku datang umah last week sebab nak tumpang park kete , die nak gi melancong dengan asben die, so bangun pagi tu aku terus rasa nak memasak. tak tau nape aku rasa nak jamu akak sepupu aku. itu percubaan yang tak bape proper lar kan sebab ketika itu aku memasak dibantu  oleh raksasa berambut kembang ditakuti oleh sekalian alam :) kakak aku lah tu :) 

hasil yang paling memuaskan bila tengok ada orang makan tak toleh kiri kanan tau2 dah melambak2 je kulit ketam dalam pinggan die. 
ni. ni. ni. ni. manusia makan tak toleh kiri kanan semangat makan tak hengat.
tapi jauh di sudut hati aku, sebenarnya aku kesian tengok suami aku... sebab...
lama sangat dah aku rasa dia tak makan masakan aku. aku tak kisah rasanya sesibet mane asalkan sedap di tekak suami. orang lain tak payah komen. tak sedap ke ape ke, aku tak kesah, pada aku, suami kata ok, oklah maknenye :) skang baru aku tau kepuasan bila dapat jaga perut suami. baru aku tau. baru aku tau. baru aku tau. pasni dah tak payah lah susahkan zila lagi :) heheheh..tapi sekali sekala malas masak kemudian bagi alasan tak sihat, mesti zila tak marah. hehehehe...(berlalu dengan muka poyo)


pesanan ringkas :) to CPB , aku nak cuba buat mee bandung kau tu. haha..cam sedap je :)

2 comments :

Norziela Shamsudin said...

tahniah tasa. pasni gemuk la abg mie. hahaha.. weh. terkejut tetibe ada nama aku. hahaha... aku pn ada kuah mee bandung segera. da berbulan ada dlm peti ais xberusik. kalu aku xsihat ko masakkan utk aku pulak yeh.

Puan Fady said...

yeah...
sha akhir nya.... ko dah leh memasak :)
leh aku dtg umah ko ?
ngeeee.....

 
This Template Was Made & Design With Love By AisyaDoodles . All Right Reserved To Me.